Raportul obţinut în exclusivitate de Digi24 se referă la „faza de incertitudine” concretizată prin faptul că „cel mai devreme moment când se constată că fie nu s-a mai primit nici un mesaj de la aeronavă timp de 30 de minute după momentul la care ar fi tebuit să se primească un mesaj, fie că au trecut 30 de minute de la momentul la care s-a încercat fără succes pentru prima dată să se stabilească o comunicaţie cu o asemenea aeronavă”.
„Modalitatea de alertare a acestui accident de aviaţie a avut particularitatea constând în faptul că, imediat după producerea accidentului, supravieţuitorii au sunat diverse persoane private care, la rândul lor au apelat organizaţii fără atribuţiuni pe linia căutării şi salvării, ceea ce a creat confuzii în prima jumătate de oră de la accident”, se arată în raportul ROMATSA.
Operaţiunea de salvare a durat mai mult din cauza condiţiilor meteo, dar sub media înregistrată în astfel de operaţiuni, se arată în raportul ROMATSA.
„Faptul că ISU Alba şi ISU Cluj şi-au asumat în baza alertei la 112 mai întâi angrenarea unui elicopter SMURD de la Târgu Mureş şi apoi, în condiţiile imposibilităţii executării misiunii de zbor din cauza condiţiilor meteorologice, implicarea în acţiunea de căutare la sol a locului accidentuluui, pentru salvarea supravieţuitorilor, demonstrează că au existat confuzii legate de înţelegerea responsabilităţilor de către participanţii la această misiune SAR. Numai condiţiile extrem de vitrege au făcut ca această căutare la sol să dureze mult, dar sub media duratelor unor astfel de misiuni prezentate în statistici de către publicaţiile de specialitate”, potrivit documentului.
ROMATSA nu a manifestat un rol activ în cazul accidentului aviatic din Cluj, nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operaţii Aeriene din MApN, se arăta în raportul vicepremierului Gabriel Oprea, făcut public în 22 ianuarie.