Comitetul de urgență este convocat numai dacă numărul victimelor este mai mare de zece.
Accidentul din Apuseni s-a soldat cu moartea pilotului Adrian Iovan și a studentei Aura Ion. Patru medici și copilotul au fost răniți.
Ultimele informaţii referitoare la tragedia din Munţii Apuseni sunt contradictorii. În timp ce Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale susţine că a dat coordonatele ariei de căutare, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă spune că a avut informaţii precise privind localizarea aeronavei chiar de la STS. Însă angajaţii ISU Cluj nu au ştiut să le citească, întrucât erau transmise într-un format necunoscut.
Mai grav, nici controlorii de zbor nu au ştiut cum să transforme datele furnizate de pe telefonul mobil al unui supravieţuitor.
Discuţie ISU - ROMATSA
ora: 18.51
Sup. sală: Vă salut, de la centrul de dirijare a zborurilor.
ISU Cluj: N-am uitat de dumneavoastră, dar încă nu au ajuns colegii acolo.
Sup. sală: Dar coordonatele geografice aveţi dumneavoastră de acolo?
ISU Cluj: Am.
Sup. sală: Mi le spuneţi şi mie?
ISU Cluj: Un moment. Latitudine 46,6023. Longitudine 22,98421.
Sup. sală: Dar de unde le aveţi pe acestea?
ISU Cluj: De la STS.
Sup. sală: Au un format care nu ne este familiar nouă. Când aveţi veşti vă rog să mă sunaţi.
ora 19.01
Sup. sală: Spuneţi-mi, coordonatele acelea pe care mi le-aţi transmis dumneavoastră într-un format care nouă nu ne este familiar. Nu aveţi o transformare în format cu minute, secunde?
ISU Cluj: Nu.
Sup. sală: Şi nu ştiţi cum se transformă?
ISU Cluj: Nu ştiu. Mie de la STS mi-au dat coordonatele acestea.
Informaţiile apar într-un raport al Ministerului Transporturilor, a cărui şefă, Ramona Mănescu, a recunoscut abia marţi, la mai două săptămâni de la accidentul aviatic, că nu a convocat Comitetul Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă pentru că nu a fost un accident major.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, pasează responsabilitatea coordonării către ISU: „În momentul în care ROMATSA a primit datele certe de la ISU, coordonate cu locul prăbușirii, ISU a preluat coordonarea pentru căutare și salvare la sol, din acel moment ISU a fost coordonatorul misiunii”
Este al doilea raport privind accidentul aviatic care arată modul defectuos în care a fost gestionată salvarea victimelor. Administraţia Serviciilor de Trafic Aeriene ROMATSA aruncă vina şi pe supravieţuitori, care ar fi creat confuzie atunci când au furnizat coordonatele accidentului.
Pe de altă parte, responsabili de tragedia din Muntii Apuseni ar putea fi mai mulţi oficiali din Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, din Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, dar și din Ministerul de Interne, susţine procurorul de la Parchetul Alba, care a anchetat cazul. Procurorul nu a vrut să spună cine ar putea fi vizat, însă a declarat că ancheta s-ar ar putea ajunge până la fostul ministru de Interne, la cel al Transporturilor şi la şeful STS. De marţi, ancheta accidentului aviatic din Munţii Apuseni este preluată de procurorii militari de la Parchetul General.