CFR S.A. vrea să disponibilizeze 1.192 de angajați. Nu este singura companie feroviară care are în plan să reducă numărul de salariați. Și CFR Marfă se află în această situație cu mai bine de 1.400 de persoane.
Potrivit unui document obținut în exclusivitate de Digi24, veniturile companiei au scăzut în prima jumătate a acestui an, respectiv din bani încasați din taxa de utilizare a infrastructurii.
Aceste încasări au fost cu 6 la sută mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut.
În această analiză se vorbește de veniturile mici obținute din valorificarea la fier vechi a unor utilaje sau materiale, precum și de veniturile din exploatarea spațiilor comeriale din patrimoniul companiei.
Cu această cifră, numărul angajaților CFR S.A. ar ajunge la aproximativ 24.400.
Pe de altă parte, societatea feroviară de transport vrea să dea afară 1.416 angajați, însă fără salarii compensatorii, ci doar de o indemnizație, de 5.000 de lei.
Gheorghe Spânu, vicepreședinte al Federației Mișcare Comercial, a comentat această măsură la Digi24. Potrivit liderului sindical, măsurile de concediere din trecut au reprezentat de fiecare dată „o gură de aer” pentru companie, prin reducerea cheltuielilor, însă nu au fost ulterior însoțite de investiții în domeniul feroviar.
El a precizat că sindicatul are la dispoziție un termen de zece zile pentru a elabora un punct de vedere și că va încerca să reducă numărul de salariați propus de administrație pentru a fi disponibilizați. Potrivit lui Gheorghe Spânu, reprezentanții sindicali au primit cuvântul de onoare al conducerii companiei în privința acordării salariilor compensatorii pentru această categorie de angajați, în caz contrar va amâna aplicarea acestei măsuri.
În ceea ce privește CFR Marfă, Guvernul Ponta dă un răgaz Grupului Feroviar Român în procesul de privatizare al CFR Marfă. Gruia Stoica, patronul GFR, are acum patru luni la dispoziţie să adune banii necesari pentru preluarea pachetului majoritar al companiei feroviare de stat - aproape 172 de milioane de euro - după ce a plătit garanţia de 10 milioane de euro, apoi avansul, joi, de 30,2 milioane de euro.