După scandalul cărnii de cal, jumătate dintre români şi-au schimbat preferinţele în privinţa consumului de carne. Cei mai mulţi s-au îndreptat către carnea de pui, aproape 15%. E drept, vorbim despre cea mai ieftină carne, care costă de trei ori mai puţin decât vita. Alţii au ales varianta extremă: nu au mai cumpărat vită deloc. Carnea de porc a fost cea din urmă opţiun pentru cei care şi-au schimbat preferinţele alimentare.
Practic, românii au tot mai puţină încredere în carnea din galantare, fie că este vorba despre originea produsului sau de calitatea lui. Peste jumătate dintre consumatori recunosc acest lucru. 47% dintre cumpărători rămân însă la fel de încrezători. În mod surprinzător, aproape 1% dintre clienţi au căpătat chiar mai multă încredere în ceea ce cumpără.
Una peste alta, puiul este în acest moment cea mai cumpărată carne, preferată de unu din patru români. În topul preferinţelor urmează carnea de porc, aleasă de 20% dintre consumatori, la egalitate cu peştele. Vita şi alte tipuri de carne întrunesc aproximativ o cincime dintre alegerile cumpărătorilor.
Trebuie însă menţionat că studiul a fost realizat înainte de apariţia cazului de carne de pui contaminată cu salmonella, de săptămâna trecută.
Preferinţele consumatorilor
50,3% dintre consumatori şi-au schimbat preferinţele
- 14,26% au ales carnea de pui
- 7,75% nu au mai cumpărat vită
- 5,57% au cumpărat mai mult porc
Sursa: studiu Rogalski Grigoriu Public Relations
Încrederea consumatorilor
51,71% dintre consumatori au mai puţină încredere
47,63% dintre consumatori au la fel de multă încredere
0,66% dintre consumatori au mai multă încredere
Sursa: studiu Rogalski Grigoriu Public Relations
Topul preferinţelor
26% dintre consumatori: pui
21% dintre consumatori: porc
20% dintre consumatori: peşte
Sursa: studiu Rogalski Grigoriu Public Relations