Tronsonul Cernavodă-Medgidia, deschis pe un singur fir şi funcţionând în regim de drum naţional, a mai fost inaugurat şi în vară.
După aproape 25 de ani de aşteptare, România reuşeşte să termine autostrada spre mare. E vorba despre 211 km de autostradă, ceea ce înseamnă că România a construit spre litoral cam 8 km pe an. Compania de Autostrăzi a anunţat finalizarea lucrărilor pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui, de la Cernavodă la Constanţa, făcute de Astaldi și Max Boegl.
Valoarea totală a proiectului de construcţie a celor două tronsoane a fost de de aproximativ 400 de milioane de euro.
Astaldi și Max Boegl sunt constructorii de la a doua alegere. De pe Cernavodă- Medgidia au fost scoși francezii de la Colas, care întârziaseră lucrările. În această perioadă, însă, Nelu Iordache, patronul de la Blue Air, pare a fi ținta rezilierilor. Firma sa, Romstrade, a pierdut un contract de 30 de milioane de euro pentru reabilitarea drumului național dintre Alexandria și Craiova, pe motiv de întârzieri.
Romstrade, eliminat pentru întârzieri
Romstrade lucra în parteneriat cu încă două firme, dar era conducător de consorțiu. Romstrade a pierdut și contractul pentru tronsonul de autostrada Nădlac-Arad, în valoare de 106 milioane de euro, tot pentru întârzieri.
Într-un raport al Corpului de Control al Guvernului se arăta că întârzierile la lucrările de infrastructură sunt mari, pentru că firmele lucrează cu aceleași utilaje pentru mai multe șantiere. Iau contracte și le fac când apucă. Romstrade era printre firmele menționate.
Fără a găsi vreo scuză Romstrade, s-ar putea ca aceste rezilieri de contracte să fie printre găselnițele statului pentru a mai reduce din cheltuieli. Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi stă prost cu banii.
Bugetul pentru deszăpezire a fost redus cu 15% față de anul trecut, la circa 55 de milioane de euro. Dacă vom avea o iarnă grea, sunt toate șansele să rămânem cu drumuri nedesfundate.