90% din drumurile României au o singură bandă pe sens. Asta înseamnă că orice depăşire este periculoasă. Pe astfel de drumuri, spun statisticile, riscul de accident este de 6 ori mai mare decât pe autostrăzi.
Centura Capitalei face parte din această categorie. Din cei 72 de kilometri, lărgiţi la 4 benzi sunt doar 20 de kilometri. Şoferii se plâng şi că şoseaua nu are bandă de siguranţă, iluminatul stradal pe timp de noapte lipseşte cu desăvârşire şi că semnalizarea intersecţiilor lasă de dorit.
Anul trecut pe Centura Bucurestiului au avut loc 287 de accidente grave în care şi-au pierdut viaţa 68 de persoane. Culmea, au fost mai multe accidente pe cei 72 de kilometri de centură, decât pe cei 642 de kilometri cât are Drumul Naţional 1.
Pe DN1, cel mai aglomerat drum al ţării, au avut loc anul trecut peste 250 de accidente în care şi-au pierdut viaţa 81 de persoane, iar alte 260 au fost rănite.
14 persoane au murit numai în apropiere de Săcel, în judeţul Sibiu. După inaugurarea autostrăzii Orăştie-Sibiu şi mutarea traficului pe şoseaua de mare vitează, în zonă a mai avut loc un singur accident. Periculos este şi DN7.
Bogdan Niţu, purtător de cuvânt IPJ Hunedoara: „Pe segmentul de drum naţional dintre Mintia şi Deva s-au înregistrat în ultimii 3 ani 5 evenimente rutiere soldate cu decesul a 2 persoane şi rănirea gravă a altor 5 persoane”.
În paralel cu acest loc al groazei ar fi trebuit sa treacă autostrada Lugoj - Deva, care deocamdată este în construcţie. Şoferii români vor circula pe ea fără să-şi rişte vieţile abia din mai 2016.
Drumurile din România nu sunt doar periculoase, ci şi extrem de aglomerate. Potrivit statisticilor, viteza medie este de 66 de kilometri la oră.
Sunt însă bucăţi de drum unde şi o astfel de viteză este greu de imaginat. Iar centura Bucureştiului este un exemplu.
Viteza redusă costă şi asta pentru că maşinile consumă mai mult carburant.