Groapă lângă groapă, fisură lângă fisură. Aşa arată Drumul național 56, care leagă Calafat de Craiova. Şoseaua a intrat în reparaţii anul trecut, dar construtorii au finalizat doar câţiva kilometri. Anul acesta, însă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale nu a mai alocat niciun leu pentru DN56. Autorităţile locale au solicitat de nenumarate ori bani de la Guvern, dar nu au primit nimic. Aşa că şansele ca situaţia să se remedieze anul acesta sunt... zero.
De la Calafat la Craiova, drumul trece prin şase comune, iar oamenii care locuiesc aici sunt îngroziţi la gândul că tot mai multe maşini de mare tonaj le vor zgudui pereţii caselor.
Probleme mari vor fi şi la Craiova, din cauza maşinilor care vor tranzita oraşul către şi dinspre Calafat.
„Foarte greu va fi fluidizat traficul deocamdată, pentru că nu suntem pregătiţi, nu avem nici centura de sud a Craiovei, nu avem nici acel drum care ar tranzita”, a explicat Lia Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei.
O altă alternativă ar fi să iei trenul. Dar şi aici sunt probleme. Pe ruta Craiova - Calafat linia este veche, aşa că se circulă cu viteză redusă. Dacă alegi varianta să mergi cu un tren personal, călătoria nu este una foarte confortabilă, pentru că, deşi sunt doar 90 de kilometri până la Calafat, cu trenul faci trei ore şi jumătate. Exact atât cât faci şi până la Bucureşti, deşi ai de parcurs peste 220 de kilometri. Iar condiţiile din tren lasă de dorit.
Abia de anul viitor CFR intenţionează să investească în linia spre Calafat pentru a putea creşte viteza de circulaţie a trenurilor. Va avea însă nevoie de 487 milioane de euro, inclusiv pentru exproprieri şi alte cheltuieli.
Citiți și Inaugurare istorică: Podul Calafat Vidin se deschide astăzi circulaţiei