Pe lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva este forfotă. Se toarnă straturile de asfalt și se montează stâlpii pentru poduri.
„E greu să lucrăm iarna, dar autostrada trebuie terminată la timp. Am început peste tot lucrul, pentru că autostrada trebuie terminată la timp. Indiferent că ninge, că plouă trebui să lucrăm”, spune un muncitor.
Lucrările pe tronsonul Sanoviţa - Traian Vuia au început în primăvara anului trecut. După câteva săptămâni de probleme din cauza exproprierilor, italienii de la Tirrena Scavi şi-au intrat în ritm. Au termen de finalizare luna aprilie, în caz contrar vor fi nevoiţi să plătească zece la sută din contractul de 681 de milioane de euro.
Localnicii și-au pierdut răbdarea și au început deja să folosească autostrada, chiar dacă nu este dată în folosinţă. Şoferii cred că va mai trece mult şi bine până când drumul va fi deschis.
În prezent, România are în lucru încă nouă tronsoane de autostradă, iar până la sfârşitul anului ar mai trebui date în folosinţă 230 de kilometri. Cel mai aproape de finalizare este segmentul Simeria - Orăştie.