De 13 ani, şapte şoferi închiriaţi conduc zilnic cele opt autoturisme din parcul auto al Direcţiei de Sănătate Publică din Galaţi.
Miruna Mihailovici, reporter Digi24: „Direcţia de Sănătate Publică Galaţi a încheiat un contract de prestări servicii pentru închirierea şoferilor. Valoarea acestui contract este de peste 150.000 de lei pe an, fără TVA.”
Aceeaşi sumă ar fi putut fi folosită de conducerea Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi pentru angajarea propriilor şoferi. Lucru recunoscut chiar şi de patronul firmei cu care instituţia are contract.
Dan Zărnescu, patron firmă de prestări-servicii: „Plăteşte exact cât ar fi plătit dacă ar fi fost angajatul lor. Cam atâta îmi plăteşte şi mie. Trebuie să scoateţi şi dumneavoastră un profit... Nu mare lucru, să ştiţi!”
Din 2003, de când DSP Galaţi a rămas fără propriii şoferi, şi până în 2010, valoarea contractelor a fost de peste 300.000 de lei pe an, aproape dublu faţă de cel din prezent. Acest lucru a fost evidenţiat şi într-un raport al Curţii de Conturi.
Dr. Valentin Boldea, purtător de cuvânt DSP: „S-a constatat că această externalizare este mult mai costisitoare decât să ai în organigramă şoferi.”
După controlul din perioada 2010-2014, inspectorii Curţii de Conturi au propus ca soluţie angajarea şoferilor la DSP Galaţi.
Dr. Valentin Boldea, purtător de cuvânt DSP Galaţi: „Din păcate, Ministerul Sănătăţii nu a răspuns favorabil solicitării Direcţiei de Sănătate Publică, astfel încât şi în momentul de faţă parcul auto este deservit prin şoferi preluaţi de la firmă de prestări-servicii.”
Actualul contract de care DSP Galaţi beneficiază acum a fost încheiat la începutul acestui an şi este valabil până la finalul lui 2018. Pentru această perioadă, DSP Galaţi va plăti 308.000 lei fără TVA.