Cum se gândesc șoferii să dribleze timbrul de mediu. Legea le lasă o portiță

Data publicării:
2702mediu-51881

Sfătuiţi de oameni cu studii în drept, mulţi fac deja planuri cu avocaţii. Legea le permite să evite plata timbrului de mediu, pe motiv că statul discriminează.

„Discriminarea reiese din simplul fapt că legiuitorul român, prin această lege reuşeşte să favorizeze producţia internă. Dacă se achiziţionează, să spunem, un autovehicul nou, taxa de poluare este mult mai mică”, spune Adrian-Călin Cuculis, avocat.

O altă găselniţă la care au început să apeleze românii este să îşi treacă maşina pe numele unei persoane cu dizabilităţi, care este scutită de plata timbrului de mediu.

„Există un mecanism care s-a creat acuma de a rămâne, de exemplu, maşina tot pe numele fostului proprietar. Noul proprietar cumpără maşina, circulă pe talonul vechiului proprietar cu un act în spate prin care îşi ia obligaţia că indiferent ce se întâmplă, îi plăteşte”, precizează Florin Pârvu, vicepreşedintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România.

CITEȘTE ȘI Timbrul de mediu ar putea fi mărit pentru mașinile diesel

Statul încearcă să mai reducă din pierderi. De exemplu, să oprească fenomenul maşinilor înmatriculate în Bulgaria. Ministerul Afacerilor Interne vrea să oblige şoferii care dețin un vehicul înmatriculat în alt stat, să îl înscrie în România în termen de 30 de zile. Insuficient pentru a limita pierderile, cred specialiştii în piaţa auto.

„Cei afectaţi vor fi cei care au contract de vânzare pe numele lor. Cei care circulă cu maşini înmatriculate pe numele unui cetăţean bulgar, sau pe numele unei firme din Bulgaria şi au trecut pe talon numele lor ca utilizatori sau au împuternicire nu cred că vor fi afectaţi”, explică George Bența, reprezentantul unei firme care intermediază înmatriculări.

Timbrul de mediu va intra în vigoare la jumătatea lunii viitoare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri