Reprezentanţii pieţei auto nu se tem de maşinile vechi existente în România ci de cele care vor fi aduse pentru sume foarte mici din afara graniţelor. Astfel, România riscă, în opinia acestora, să se transforme într-un cimitir auto ambulant.
Ca să evite o asemene situaţie, Spania a introdus o taxă asemănătoare dar cu o filosofie total diferită de cea a guvernului de la noi.
În Spania, o maşină veche plăteşte o taxă de poluare mare, pentru că poluează foarte mult, în timp ce una nouă are o taxă de poluare mică. Astfel, se încurajează achiziţia de maşini mai noi în detrimentul celor vechi.
În plus guvernul din Spania a stabilit şi un nivel maxim şi unul minim pentru această taxă lăsând la nivelul autorităţilor locale stabilirea exactă a taxei. Fiindcă una este poluarea la Madrid şi alta este poluarea într-un orăşel mic de munte.
În România, timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de dioxid de carbon, iar capacitatea clindrică și vechimea sunt trecute în plan secund. Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima vânzare.
Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu.