15 decembrie 2014 – elicopter SMURD, EC 135, din Constanța, a căzut în Lacul Siutghiol. Cele patru persoane aflate la bord - pilot, copilot, medic și asistent medical - și-au pierdut viață.
20 ianuarie 2014 – Beliş, Muntii Apuseni. O aeronavă de tip BN2, în care se afla echipaj medical, a aterizat forţat într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 metri altitudine, în Munţii Apuseni, la graniţa dintre Cluj şi Alba. La bord se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor -, studenta Aurelia Ion de 23 de ani şi doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu. Studenta Aurelia Ion şi pilotul Adrian Iovan au decedat, ceilalţi pasageri fiind răniţi. Echipajul medical trebuia să ajungă la Oradea pentru o prelevare de organe. Epava avionului şi victimele au fost găsite de localnici, după o căutare de aproximativ cinci ore. Din declaraţiile medicului Radu Zamfir, aeronava a intrat în ceaţă, a pierdut înălţime şi a pierdut un motor.
23 decembrie 2006 – prăbuşire elicopter SMURD – 4 răniţi: pilotul, navigatorul şi doi medici. Elicopterul EC 135 al SMURD Târgu Mureş, care avea la bord un pilot, un navigator şi un echipaj medical, în drum spre o intervenţie către Vatra Dornei, s-a prăbuşit în judeţul Bistriţa-Năsăud. Accidentul s-a soldat cu rănirea celor patru persoane aflate la bordul elicopterului.
Raportul comisiei de anchetă a accidentului a relevat faptul că elicopterul a intrat într-o masă de aer ceţos, care a redus vizibilitatea la zero în toate direcţiile, echipajul fiind obligat să ia altitudine, în încercarea de a depăşi cea mai înaltă cotă din zonă. Elicopterul a aterizat forţat în zona Pasul Tihuţa, judeţul Bistriţa-Năsăud.
9 ianuarie 2006 – prăbuşire elicopter SMURD Iaşi– 4 morţi:pilotul, copilotul, un medic şi un asistent medical. Un elicopter aparţinând SMURD s-a prăbuşit la trei kilometri de pistă aeroportului din Iaşi, patru persoane pierzându-şi viaţa. În elicopter se aflau pilotul, copilotul, un medic şi un asistent medical.
În urmă impactului cu solul, aparatul a fost distrus în totalitate. Trei dintre scaune, în care se aflau pilotul, copilotul şi medicul, toţi cu centurile de siguranţă puse, au fost aruncate la câţiva metri de locul accidentului. Chiar lângă resturile elicopterului se afla trupul asistentei medicale.
Prăbuşirea elicopterului utilizat în misiunile medicale din Moldova a fost, pentru SMURD, al doilea astfel de incident în mai puţin de trei ani şi unul din cele mai grave produse în România după 1989. Aparatul era folosit de SMURD, însă aparţinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, ultima revizie fiind realizată în luna noiembrie 2005, când s-a constatat că aparatul de zbor - aflat încă în garanţie - funcţiona fără probleme. Condiţiile meteo erau favorabile zborului, la ora producerii accidentului, fiind minus 3 grade Celsius, vânt slab şi vizibilitate bună, de până la 5.000 de metri.
Un nou elicopter SMURD pentru Iaşi a fost achiziţionat în noiembrie 2012, tip EC 135, până atunci fiind folosit un aparat de zbor de la MAI. Concluzia anchetei a fost că elicopterul s-a prăbuşit din cauza condiţiilor meteo şi a curenţilor de forfecare.
4 martie 2003 – accident elicopter Cojocna, Judeţul Cluj - 4 morţi: 2 piloţi şi 2 cadre medicale Un elicopter aparţinând SMURD Târgu Mureş, cu patru oameni la bord, s-a prăbuşit în comuna Cojocna din judeţul Cluj. Toate cele patru persoane aflate în elicopter - doi piloţi şi două cadre medicale - şi-au pierdut viaţa. Cei patru se întorceau din Ungaria. Ei însoţiseră un bebeluş de o lună, care urma să fie operat de inimă. Aparatul de zbor - un elicopter de tip Alouette IAR 316 B - a fost închiriat de SMURD în februarie 2002, de atunci fiind folosit pentru transportul urgenţelor medicale. În 2002, elicopterul în cauza făcuse 450 de ore de zbor, din care cel puţin 40 la sută pe timp de noapte. Aparatul prăbuşit era condus de Marian Nicolae - un pilot cu multă experienţă, unul dintre puţinii români care aveau drept de zbor pe timp de noapte. La bordul avionului se mai aflau medicul Monica Cardoș (33 de ani, care lucra pentru SMURD din 1997), asistentul Ferenczi Csongar (24 de ani), precum şi pilotul Lucian Huzdup (42 de ani, tată a doi copii).