„Miniştrii şi prim-miniştrii PSD-işti au ţipat că nu sunt vinovaţi de încheierea acestui contract cu Bechtel este cazul să se facă lumină”, a spus Anca Boagiu, prim-vicepreședinte PDL, ea arătând că nu Corpul de control poate face acest lucru, ci organele abilitate şi DNA sunt cele îndrituite pentru a scoate la lumină adevărul, potrivit MEDIAFAX.
Boagiu a prezentat istoria contractului Bechtel, arătând că PSD a adus acest „contract păgubos” în „grădina statutului” în perioada 2000-2004, în guvernarea Năstase.
Negocierile pentru rezilierea contractului Bechtel, anuntaţată oficial astăzi, le-au purtat mama sa vitregă, Ana Diculescu Şova, în calitate de avocat al companiei americane, şi fostul său asociat, Adrian Raţiu, din partea Companiei de Autostrăzi, aflată în subordinea ministrului.
Digi24 a scris mai multe despre acest subiect aici.
„Evident că este un conflict de interese. E ca şi cum aş negocia eu cu fratele meu dacă suntem fraţi", a spus Boagiu.
Ea a susținut că în mandatul său de ministru al Transporturilor a renegociat contractul cu Bechtel în 2011, reziliind şase din cele opt subcontracte și că s-au făcut astfel economii de șase miliarde de euro la bugetul de stat.
Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Brașov - Borș a fost început în anul 2004 de către compania americană Bechtel nternațional Inc., până la momentul rezilierii contractului fiind construiți 52 de km pentru suma de 1,4 miliarde de euro.
Citiți și:
E OFICIAL. Dan Șova a reziliat contractul cu Bechtel International
Ce rămâne după Bechtel: case avariate și drumuri distruse
A. Năstase: Dacă eram eu președinte, autostrada Transilvania era gata