Foto: MEDIAFAX
Şoferul autocarului „a rulat cu 80 km/h, dublul vitezei maxime autorizate" pe acel segment de drum, a declarat procurorul de caz.
Potriit presei locale, procurorul nu a oferit alte detalii despre accidentul produs la 23 iunie la Grlo, la aproximativ 40 de kilometri nord de Podgoriţa.
Procurorul Vojislav Grujic a confirmat publicației muntenegrene „Vijesti” că a terminat ancheta și că va înainta, luni, dosarul către procuratura generală din Bijelo Polje.
Pentru întocmirea raportului final, anchetatorii s-au bazat pe un expertize în probleme de trafic, dar și pe datele tahografului. Faptul că șoferul român mergea cu viteză a fost clar încă de la început, ținând cont de faptul că în momentul ieșirii din tunel, autocarul nu a mai putut lua curba la timp și a derapat, apoi a căzut în prăpastie câteva zeci de metri, scrie „Vijesti”.
Accidentul s-a soldat cu 18 morți și 29 de răniți, toți cetățeni români. Șoferul autocarului – care era polițist, dar lucra, în timpul liber, și la firma de transport - a murit în accident. El s-ar fi aflat la prima cursă în Muntenegru. Autocarul plecase din București, făcuse o escală în Timișoara, iar prima oprire din cadrul excursiei fusese la Belgrad, unde șoferii și turiștii și-au petrecut noaptea.
România a organizat - sub supravegherea directă a lui Raed Arafat, fondatorul SMURD - o operațiune fără precedent de aducere în țară a răniților. Șoferul de rezervă al autocarului a fost rănit grav, fiind și în prezent în comă.
Patru dintre răniți se mai internați în spitale din București.
Este unul dintre cele mai grave accidente rutiere petrecute în Europa ultimilor ani. Guvernul român a declarat o zi de doliu național în urma acestei tragedii, care a dat naștere unor dezbateri, inclusiv unor reproșuri la nivel politic.
Parchetul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.
În urmă cu o lună, procurorul general al României, Tiberiu Niţu, declara că în cadrul anchetei au fost audiate 23 de persoane şi au fost ridicate diferite documente de la societatea de transport şi operatorul de turism. Procurorul general preciza atunci că autorităţile din Muntenegru nu au trimis nici procesul-verbal de cercetare la faţa locului şi nici alte acte în cazul accidentului din Muntenegru.
Odată stabilită cauza accidentului, rudele victimelor pot deschide procese în România prin care să ceară despăgubiri fie firmei care a organizat excursia, fie transportatorului..