În această situaţie se află unele dintre cele mai importante drumuri din România: tronsonul Cernavodă - Constanţa al Autostrăzii 2, Centura Constanţei, Centura de Nord a Capitalei, şi 40 de kilometri din Drumul Naţional 1. Însă fără contracte pentru deszăpezire sunt în prezent şi o bună parte din drumurile Regionalelor Bucureşti, Timişoara şi Deva.
"Sunt toate semnate, mai puţin la secţia Bucureşti Nord, unde singurul ofertant participant la licitaţie s-a retras în cursul procedurii şi acuma suntem într-o procedură de urgenţă cu un alt ofertant", a spus Radu Munteanu, şef Întreţinere Drumuri DRDP Bucureşti.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri spun însă că până la începutul săptămânii viitoare contractele vor fi semnate şi stocurile vor fi conform normelor. Este nevoie de 250.000 de tone de sare şi 300.000 de tone de nisip la nivel naţional pentru a face faţă iernii. La acestea se adaugă aproape 3.000 de utilaje. Cantităţile necesare variază de la o direcţie la alta.
Companiile de deszăpezire, monitorizate prin satelit
Pentru ca în acest sezon companiile care se ocupă de deszăpezire să nu mai tragă chiulul şi să fie plătite degeaba, activitatea lor va fi monitorizată prin satelit.
Bugetul alocat în trimestrul IV din acest an pentru operaţiunile de deszăpezire a drumurilor este de peste 74 de milioane de lei. Pentru primul trimestru al anului viitor însă, nu a fost alocat niciun ban. Asta pentru că bugetul nu a fost aprobat încă. Iarna trecută, cheltuielile pentru deszăpezire au costat peste 270 de milioane de lei.