Producătorul de cosmetice a apelat la un investitor care cunoaşte bine comunitatea de români, dar şi piaţa din Spania.
Doru Roşu, om de afaceri în Spania: „Produsele cosmetice care sunt pe piaţă, nu că nu ar fi bune, dar vedeţi, românul avea o idee să fie ceva al lui şi la cerinţele clienţilor mi-a venit ideea”.
Magazinul deschis de Farmec în Barcelona este al şaptelea în afara graniţelor. Primul şi-a deschis porţile acum 12 ani în Emiratele Arabe. Ulterior reţeaua s-a extins în Franta, Grecia şi Ungaria.
Adrian Crivii, analist economic: „O decizie foarte curajoasă şi foarte bună care dovedeşte forţa brandului şi care dovedeşte că acest brand încearcă să depăşească hotarele României”.
Iar curajul a dat roade.
Ioana Turdean, manager Exporturi: „După opt luni, putem să zicem că avem o creştere de 37% a exportului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Prin intrare pe pieţe noi, prin consolidarea şi creşterea pieţelor existente, dar şi prin acest magazine”.
Cele mai vândute produse în străinătate ale companiei clujene sunt cele sub marca Gerovital, în special cremele şi loţiunile de prevenire a îmbătrânirii pielii. În Spania, datorită comunităţii mari de români, lider a fost laptele Doina.
Istoria Farmec a început în urmă cu 125 de ani într-un mic laborator din Budapesta. 54 de ani mai târziu s-a desprins un altul care funcţiona la Cluj-Napoca. Acum, compania îşi vinde produsele în peste 30 țări, printre care Japonia, Macedonia şi Canada. Are 650 de angajaţi şi ultima cifră de afaceri raportată sare de 34 de milioane de euro.