Prima participare a unei companii chineze la o licitaţie românească a fost un eşec. Cea mai mare companie de construcții din China s-a retras din cursa pentru realizarea tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, investiţie de 1,2 miliarde de euro. La ei acasă, chinezii proiectaseră şi executaseră mai mult de 8.000 de kilometri de şosea de mare viteză.
Autostrada spre munte nu este singurul proiect pe care îl vizează.
„Partea chineză este interesată să participe la licitaţii pentru partea dintre Supacul de Barcău şi Gilău. Dacă vor participa până la urmă, vom vedea. În primul rând noi trebuie să ne hotărâm până în aprilie-mai care va fi soluţia tehnică şi de finanţare pentru partea aia de 100 de km cât a rămas între Suplacu de Barcău şi Gilău”, a declarat Dan Șova.
Chinezii s-au arătat interesaţi şi de reluarea lucrărilor la canalul de irigaţii Siret-Bărăgan, construcţie începută în 1987. Pentru a fi realizat canalul, ar fi nevoie de investiţii de 2,6 miliarde de euro, însă odată gata el ar putea iriga 500.000 de hectare de teren.
Tot de bani din China s-a vorbit şi atunci când autorităţile au pus pe hârtie o magistrală de metrou care să străbată Bucureştiul de la sud-vest la nord-est, adică să lege Bragadiru de Voluntari.
Potrivit ministrului Dan Şova, trei mari firme, China Dalian Holding, China Civil Engineering Construction Corporation şi Huawei Corporation sunt interesate să dezvolte proiecte majore în domeniul infrastructurii rutiere, feroviare şi IT&C.