CFR Călători încearcă pentru a patra oară să cumpere motorină la Bursa de Mărfuri. Compania are nevoie urgentă de 3.000 de tone de carburant, pentru care este dispusă să plătească aproape 11 milioane de lei, fără accize şi fără TVA. Asta în condiţiile în care societatea consumă lunar între 4.000 şi 4.500 de tone de combustibil.
"Dacă nu reuşeşte să achiziţioneze în perioada destul de scurtă motorina, e clar că locomotivele Diesel vor fi trase pe dreapta", a declarat Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Mecanicilor de Locomotivă.
Speranţa e în rezerva de stat
"Dispunem de aproximativ o mie de tone, care ar fi să ne ajungă undeva la aproximativ o săptămână, urmând ca, în această perioadă, rezerva de stat să ne ajute cu o cantitate cu care să operăm în regim de iarnă şi în eventuale situaţii de deszăpeziri", a spus Ştefan Roşeanu, director general CFR Călători.
Compania a cerut încă de săptămâna trecută 20.000 de tone de motorină sub formă de împrumut din rezerva de stat. Cantitatea ar fi suficientă pentru a ţine trenurile în mişcare câteva luni.
Pe de altă parte, datoriile CFR Călători către furnizorii de motorină sunt de circa 65 de milioane de lei, iar o parte din sumă trebuie achitată în scurt timp. Compania are însă şi alte facturi restante de plătit. Acestea însumează aproximativ 700 de milioane de lei.