Centura de sud a Capitalei a fost reparată doar pe hârtie. Cei 32 de kilometri de şosea ar fi trebuit să aibă patru benzi, câte două pe sens, încă din aprilie anul trecut. Acest lucru nu s-a întâmplat, însă. În realitate, şoferii se înghesuie încă pe o şosea îngustă şi plină de gropi.
La Domneşti este cea mai aglomerată zonă de pe centura Bucureştiului. Şoferii stau în coloană şi 20 de minute ca să treacă de o intersecţie. Autorităţile promit că le vor construi un sens giratoriu suspendat, dar este o investiţie scumpă pentru care nu s-au găsit deocamdată bani 08.38
De şase ani caută şefii de la Drumuri prin buget după fonduri pentru a moderniza cei 32 de kilometri de şosea dintre cele două autostrăzi, spre Piteşti şi Constanţa. Degeaba, însă. Acum vor să ia bani de la Bruxelles ca să o reabiliteze.
Pentru asta, însă, spun ei, trebuie pus punct conctractelor actuale, iar licitaţiile trebuie reluate.
Constructorii nu au aflat, încă, despre intenţiile şefilor Companiei de Drumuri.
„Nu am fost informaţi. Mă aştept şi eu să se anuleze. Este pe bani proprii şi nu vor avea niciodată bani”, spune reprezentantul unei firme de construcții, Florea Diaconu.
Dacă totul merge conform planului, repararea şoselei ar putea începe anul viitor. În acest an s-ar putea deschide, însă, şantierul pentru realizarea autostrăzii pe care Compania de Drumuri vrea să o construiască paralel cu centura, dar nu pe banii săi.
„Centura sud inelul 2 va avea câtigator desemnat în luna mai. Sunt ultimele date de la CNADNR”, a spus ministrul Transporturilor, Dan Șova.
Noul drum, cu o lungime de 50 de kilometri, va fi făcut în concesiune. Când lucrările vor fi gata, pe noua şosea se va circula cu taxă, în valorare de trei euro pe 100 de kilometri. Drumarul care se va încumeta să construiască pe banii lui centura de sud a Bucureştiului va primi spre administrare şi autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa.