Judecătorii CEDO au decis, analizând o plângere din Estonia, că instanțele au procedat corect atunci când au amendat Delfi, unul dintre cele mai mari site-uri de știri, care a fost dat în judecată pentru comentariile anonime ofensatoare atașate la un articol.
În ianuarie 2006, acest site a publicat un articol despre decizia unei companii de feriboturi de a schimba rutele, ceea ce a dus la întârzieri în dechiderea unor drumuri alternative mai ieftine către unele insule. Mai mulți cititori au postat mesaje jignitoare la adresa companiei și a proprietarului acesteia.
Compania Delfi a sesizat CEDO, acuzând încălcarea articolului 10 privind libertatea de expresie, însă judecătorii Curții au respins-o drept inandmisibilă și au decis astfel că site-urile de informare sunt responsabile legal pentru comentariile lăsate de utilizatori.
Practică curentă în România
Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Asztalos Csaba, a sesizat, pe contul de Facebook, adoptarea acestei decizii CEDO, apreciind că „proprietarii paginilor de internet - inclusiv trusturi/companii de presă - răspund pentru comentariile postate la articolele pe care le publică”. „Cu modestie spun doar că această decizie confirmă și practica CNCD, care a adoptat prima decizie în acest sens încă acum 6 ani!”, a comentat președintele CNCD.
„Am luat decizii constante în acest sens în ultimii ani”, a declarat pentru digi24.ro președintele CNCD. Asztalos Csaba a precizat că instituția a transmis o sesizare oficială anii trecuți instituțiilor de presă prin care li se aducea la cunoștință să modereze comentariile ofensatoare și, la cerere, să le retragă pe cele criticate de alți utilizatori. „Multe instituții de presă au fost sancționate, inclusiv Evenimentul zilei”, a declarat Asztalos Csaba.