Iulian Matache, ministrul Transporturilor : „Pentru cele două loturi studiile de fezabilitate vor fi gata până la finalul acestui an, cel puţin asta a fost discuţia mea cu proiectanţii, urmând ca la începutul lui 2016 să scoatem la licitaţie cele două capete şi în funcţie de rezultatele licitaţiilor, de contestaţii, să începem să lucrăm”.
Conducerea Companiei Naţionale de Drumuri nu este la fel de optimistă.
Renata Bendeac, director general adjunct al CNADNR: „(- Am putea avea lucrări anul viitor pe Sibiu-Piteşti?) Nu cred. Pentru că gândiţi-vă că dacă la anul se termină studiul de fezabilitate în cel mai bun caz trebuie organizată licitaţia pentru contractul de lucrări. O licitaţie durează. (- Nişte luni...) Sau nişte ani”.
Potrivit Master Planului pentru transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane la care va începe lucrul anul viitor variază între 6 şi 8,7 milioane de euro.
Piteşti - Sibiu este singura bucată lipsă din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest cu Bucureştiul şi, mai departe, cu portul Constanţa. Toate celelalte tronsoane fie au fost finalizate, fie sunt în lucru şi au termen de finalizare anul viitor.
În total, construirea celor 121 de kilometri de şosea de mare viteză este estimată la 1,6 miliarde de euro.
Sibiu-Piteşti nu este singura autostradă care ar urma să fie construită până în 2020. Ministrul Iulian Matache spune că în viitorii cinci ani se vor realiza 946 de kilometri de şosea de mare viteză.