Viteza medie a trenurilor este de 44 de km pe oră, mai redusă decât în 1990. În plus, aproape jumătate din reţeaua actuală de cale ferată are nevoie de reparaţii capitale, gările arată deplorabil, iar călătorii sunt nemulţumiţi de condiţiile din trenuri. Toţi oficialii recunosc dezastrul din CFR, însă în ultimii 20 de ani, nimeni nu a dat socoteală. Mâine, şi ministrul Relu Fenechiu va merge cu trenul de la București la Constanța, după ce în ultimii 3-4 ani nu a mai pus piciorul într-un vagon, după cum a declarat. Așa că va avea ocazia să vadă personal cum arată și cum funcționează ceea ce administrează ca ministru.
Actualizare 11:50 Al doilea tren a ajuns la Constanța mai devreme cu trei minute decât ora anunțată. Din 1989 până în prezent nu s-a mai înregistrat o performanță ca trenul care pleacă de la București să facă până la Constanța doar două ore și 37 de minute.
Actualizare ora 10.00 Al doilea tren care a plecat spre Constanța a avut deja două abateri de la programul pe care și l-a propus, transmite reporterul Digi24, aflat la bordul garniturii. Sunt puțini călători, cam cinci în fiecare vagon. La zece minute după ce a plecat din Gara de Nord, trenul a oprit două minute, apoi, după circa trei sferturi de oră, a încetinit la 20 de kilometri pe oră și a oprit alte două minute în gara Sărulești, deși teoretic trebuia să circule fără oprire până la Constanța.
Pe ruta de cale ferată București-Constanța au fost probleme în ultimii ani, în ciuda unei investiții de un miliard de euro pentru modernizare. Lucrările au început în 2006, dar încă se lucrează la unele poduri rulante. În plus, o mare problemă o reprezintă furturile de componente.
Corespondentul Digi24 nu a văzut pe drumul parcurs niciun jandarm.
Prețul biletului până la Constanța a rămas același - 58 de lei de persoană.
Actualizare 08:56 Al doilea tren rapid pleacă din București la ora 9:00 și ar trebui să ajungă la Constanța la ora 11:39.
Pe cel mai modern tronson de cale ferată al României, trenurile merg acum cu viteza melcului. Circulă în medie cu 50 de km pe oră, adică de trei ori mai puţin decât ar fi trebui. Cauza: furturile de componente de cale ferată.
În ciuda acestor probleme, Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a anunţat că în perioada 29 aprilie - 7 mai, patru trenuri vor ajunge din capitală la mare în două ore şi 40 de minute. Pentru a putea face asta, autoritățile au apelat la întăriri în speranța că hotii vor fi descurajați să mai fure componentele de cale ferată.
Autorităţile dau asigurări că pasagerii nu vor fi în pericol. Nu la fel de sigure sunt când vorbesc despre ce se va întâmpla după 7 mai.
Citiți și:
Calea ferată spre litoral, păzită de jandarmi
De luni, trenul de la București va ajunge în două ore și 40 de minute la mare
Patru trenuri de pe ruta Bucureşti - Constanţa - Mangalia nu vor opri pe traseu, pentru reducerea duratei călătoriei
CFR pierde călători. Anul trecut au fost vândute de zece ori mai puţine bilete decât în 1989
„Nu va fi pus în pericol în niciun fel siguranţa circulaţiei, evident, pentru că altfel nu ne putem permite să facem experimente. Dacă vom avea în continuare acţiuni ale Jandarmeriei, cu siguranţă programul va continua”, a mai spus directorul general CFR SA.
Întârzierile de zeci de minute de pe această linie au determinat autorităţile, în februrie anul acesta, să renunte la toate trenurile intercity către Contanţa.
„Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, solicită celor implicaţi să facă tot posibilul ca durata călătoriei cu trenul pe relaţia Bucureşti - Constanţa să se reducă la 2 ore si 40 de minute, începând cu sfârşitul lunii aprilie”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Ministrul Fenechiu va călători a doua zi, marţi, alături de mecanicul de locomotivă pe ruta București - Constanţa pentru a arăta că o călătorie la Constanţa nu mai durează cinci, şase ore. Locomotiva care va tracta trenul este cea mai nouă locomotivă de care dispune CFR Călători – TRANSMONTANA, fabricată de firma Softronic din Craiova.
Noua conducere a CFR Călători a mai venit cu o idee: trenul low cost către mare. În curând, un bilet în acest regim ar putea costa 10 lei, în loc de 60, cât e în prezent.