121 de kilometri. Atât ar avea autostrada promisă americanilor de la Ford şi pe care autorităţile vor să o construiască pe banii drumarilor până la alegerile din 2016.
Constructorul îşi va recupera investiţia din taxa de intrare pe şoseaua de mare viteză, dar va primi şi bani de la stat dacă traficul va fi sub aşteptări.
Şi cum autorităţile estimează că, în următorii 30 de ani, doar 14.200 de vehicule vor tranzita zilnic şoseaua Piteşti-Craiova, am putea ajunge să plătim sute de milioane de euro de la bugetul de stat.
Timpul câştigat de şoferi ar fi acelaşi şi dacă în loc de o autostradă de miliarde de euro, Compania de Drumuri ar construi două centuri ocolitore, la Balş şi Slatina.
În plus, la cele două centuri s-ar putea lucra în acelaşi timp şi ar putea fi gata într-un an, pe când asfaltarea a peste 120 de kilometri de şosea va dura cel puţin 2 ani. Deocamdată, însă, centurile ocolitoare, de 10 şi, respectiv, 8 kilometri, există doar pe hârtie. Aşa că şoferii pierd zeci de minute în aglomeraţia urbană.
„Suma aproximativă ar fi de 10 milioane de euro. Pentru noi ar fi ca o mană cerească. Deja sunt foarte multe accidente în Balş în zona trecerilor de pietoni”, spune primarul orașului Balș, Mădălin Teodosescu.
Ceva mai scumpă ar fi varianta ocolitoare a Slatinei.
„Costurile unei centuri din studiul de fezabilitate pe care l-am văzut este undeva la 50 de milioane de euro”, afirmă Minel Prina, primarul municipiului Slatina.
Soluţii scumpe s-au găsit şi pentru a fluidiza traficul pe centura Capitalei, în zona Cernica şi Domneşti. Şefii de la Drumuri vor să realizeze două sensuri giratorii suspendate, evaluate la aproape 30 de milioane de euro.
Ar fi ieşit de două ori mai ieftin dacă ar fi optat, în schimb, pentru ridicarea a două pasarele rutiere, ce ar fi fost terminate în jumătate de an.