Lucrările la Podul Ciurel, care ar fi trebuit să lege Splaiul Indepedenţei din Bucureşti de Autostrada A1 au început în 2010. Însă, în ultimii patru ani autorizaţiile de construcţie au fost declarate ilegale de mai multe ori. Dar, de fiecare dată Primăria Capitalei a emis autorizaţii noi, iar lucrările au continuat. Însă o nouă decizie dată de Tribunalul Bucureşti cere demolarea lucrărilor. Sentinţa a fost dată după ce proprietarul unei case aflate în imediata apropiere a şantierului a demonstrat că proiectul are la bază documente ilegale.
„Este o autorizaţie de construcţie în regim de urgenţă. Asta nu se aplică decât atunci când este cutremur, este catastrofă, este inundat sau război.”, spune Mihai Daneş.
Nicuşor Dan, unul dintre membrii societăţii civile care au contestat de asemenea proiectul, spune că Podul Ciurel nu va fi niciodată construit legal câtă vreme nu poate primi o autorizaţie de mediu.
„Proiectul este o șosea care trece pe lângă bazinele descoperite de apă de la Roșu care alimentează cu apă o treime din București și nici nu ar putea să aibe un aviz pentru că e o directivă europeană care spune că nu ai voie să te apropii la o anumită distanță de aceste aceste bazine descoperite de apă.”, precizează Nicuşor Dan.
Primăria Capitalei are însă o cale de atac. Va putea face recurs la sentința dată de Tribunalul București.
„Categoric vom face tot ce va ține de noi, de consiliul general încât departamentul juridic să întreprindă toate măsurile încât să avem câștig de cauză.”, spune Richard Radu, consilier CGMB.
Podul Ciurel a fost gândit ca unul dintre cele mai scumpe lucrări de infrastructură realizate vreodată în București. Ar fi urmat să coste aproape 140 de milioane de euro. Lucrările sunt gata în proporție de 40% și, dacă decizia de demolare a lor va fi menținută de instanțe, înseamnă că Primăria a cheltuit degeaba aproape 60 de milioane de euro.