Aproape niciun biciclist care se aventurează pe pista specială de pe Calea Victoriei nu ştie că, de fapt, comite o ilegalitate. Semnele care le interzic accesul au fost montate în urmă cu doar câteva zile.
- Cum să nu ai voie, domnule? Eu am voie!
- Legal nu aveţi voie.
- (râde) Unde scrie?
- La începutul pistei.
- Da... nu ştiu. Am intrat de aici din curte.
O familie îşi întrerupe brusc plimbarea pe pistă după ce află că riscă să primească o amendă pentru că circulă pe un drum interzis. Aşa că, împreună cu cei doi copii, adulţii îşi continuă drumul printre maşini. La asta îi obligă semnul de pe banda care ar fi trebuit să fie doar a lor.
Foarte puţini biciclişti iau în seamă panourile cu semnul „interzis”.
- Păi pe unde să mergem? Dacă pe stradă nu se poate că sunt multe maşini, pe trotuar dăm peste oameni, e cel mai sigur loc de mers.
Banda pentru biciclişti e gata încă din toamna anului trecut. Dar nu poate fi deschisă oficial pentru că, timp de aproape jumătate de an, nu a avut cine să regleze semafoarele pentru biciclişti.
„Pista este finalizată în ceea ce priveşte marcajele, asfaltul şi bordurile. Până la punerea în funcţiune a semafoarelor pentru biciclişti, aceasta nu poate fi folosită. Pista va fi deschisă circulaţiei în momentul în care semafoarele de pe întreg traseul pistei (între Bulevardul Regina Elisabeta şi Piaţa Victoriei) vor funcţiona. Acest lucru se va întâmpla până la data de 20 aprilie”, se arată într-un răspuns al Administraţiei Străzilor Bucureşti.
Pista pentru biciclişti îi irită însă pe şoferi. Ca să o construiască, Primăria a renunţat la o bandă de circulaţie din cele trei.
- Nici măcar nu îi interesează. Banii să vină şi e bine pentru ei. Pentru noi nu.
Culmea, la începutul săptămânii, primarul Capitalei îi certa pe unii consilieri care vor să o desfiinţeze. După doar două zile erau montate panourile de avertizare.
„480.000 de bucureşteni, pe Twitter sau pe site, au cerut pistă de bicicletă”, a spus Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.
Lucrările de reamenajare de pe Calea Victoriei, inclusiv pista de trei kilometri pentru biciclete, au costat 2 milioane de euro.