Sute de oameni mor în fiecare an pe DN1. Este cel mai periculos drum al ţării. Ca să reducă numărul accidentelor, Compania de Drumuri vrea să monteze separatoare din beton pe încă 40 de kilometri, între Ploieşti şi Câmpina. Aceeaşi măsură s-ar putea lua şi pe DN39 între Constanţa şi Mangalia. În total, în următorii doi ani ar urma să apară aproape 200 de kilometri de parapete. Valoarea contractului se apropie de 52 de milioane de lei, fără TVA.
Dacă există astfel de separatoare, în momentul unui accident maşina nu mai ajunge pe contrasens.
Autorităţile locale din Sângeorgiu de Mureș spun, însă, că apar alte probleme. Şoferii circulă cu viteză excesivă și nu mai opresc la trecerile de pietoni. Nouă astfel de accidente au avut loc de când au fost instalate separatoarele, din septembrie 2014.
„Din două în două zile se întâmplă un accident, de vreme ce viteza a crescut, le e frică la copii să traverseze strada. Nu se opresc, uitaţi! Deci e o problemă, merg cu viteză, nu te observă, e şi înălţimea parapetului de 80 de centimetri, deci practic degeaba vreau să traversez”, spune Sofalvi Sandor Szabolcs, primarul din Sângeorgiu de Mureş.
„Eu pe asta am păţit-o mai încolo, cu o trecere de pietoni. Dacă nu avea pantaloni albi pietonul, poate că îl călcăm. Nu am mers cu viteză, dar era întuneric şi circuli pe o parte a drumului, pe partea cealaltă nu vezi pietonii”, spune un șofer.
Directorul CNADNR spune că vina le aparţine exclusiv şoferilor.
„În momentul în care vedem un indicator cu trecere de pietoni şi cel prealabil trebuie să încetinim viteza şi să fim atenţi în calitate de şoferi”, spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
Autorităţile locale spun că o soluţie ar fi să fie montate semafoare măcar în cazul a jumătate
din cele 11 treceri de pietoni și să fie amenajate refugii pentru pietoni.