Acum câteva luni, Primăria Capitalei anunţa că pe 28 de artere din Bucureşti se vor face benzi destinate exclusiv transportului în comun. Autorităţile au prezentat atunci studii care arătau că RATB ar putea economisi astfel 25 de milioane de lei numai din carburant. Iar avantajul călătorilor ar fi acela că ar putea ajunge chiar şi cu jumătate de oră mai devreme la destinaţie. Totuși, pe un singur bulevard din cel 28 s-au făcut aceste marcaje.
„Din păcate, ne-a prins toamna, ne-a prins iarna, nu poţi să faci marcaje pe străzi. Splaiul Independenţei, de la Operă până La Piaţa Unirii, este reglementat, este aprobat”, a spus Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport din Primăria Capitalei.
Pe Splaiul Independenţei, câţiva stâlpi din cauciuc delimitează clar banda destinată autobuzelor. Doar că porţiunea e ocolită de mijloacele de transport în comun şi preferată de şoferii de autoturisme care nu vor să mai stea la atât de mult la semafoare.
Banda destinată transportului în comun este folosită mai des de taximetrişti, decât de şoferii de autobuze.
Cele 28 de artere unde ar urma să fie construite benzi destinate autobuzelor sunt încă la faza de studiu. Cele mai lungi trasee, de aproximativ patru kilometri, sunt pe bulevardele Iuliu Maniu şi Ion Mihalache, dar şi pe Calea Griviţei.
Costurile vor fi calculate în funcţie de lucrările necesare, mai ales că unele bulevarde ar necesita reorganizarea traficului şi schimbarea infrastructurii, având în vedere parcările de pe prima bandă.
Reprezentanţii Administraţiei Străzilor, instituţia care ar urma să implementeze acest proiect, a refuzat să facă declaraţii pe acest subiect.