Dacă Autostrada Sibiu Piteşti nu va fi gata până în 2020, reprezentanţii Automobile Dacia ar putea lua măsuri radicale. Este avertismentul clar făcut astăzi de preşedintele Automobile Dacia care mai precizează că în lipsa unui sistem de autostrăzi compania pierde până la 30 de euro la fiecare maşină.
Lipsa unei infrastructuri rutiere bune în România a fost motiv de nemulţumire şi pentru reprezentanţii Ford.
Săptămâna trecută, fostul preşedinte al Ford România a făcut declaraţii la fel de dure privind lipsa structurii. Zoltan Brassai, care a plecat la Ford Europa, a spus că au pierderi de până la 80 de euro per maşină la transport din cauza drumurilor şi că dacă uzina de la Craiova ar lucra la capacitate maximă, infrastructură ar ceda.
Cele 250 de autotrenuri de transport care ar tranzita zilnic uzina ar bloca practic circulaţia în zonă. Acelaşi mesaj vine şi de la şeful Renault care a afirmat într-un interviu că după 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va înţelege cum de nu există un sistem minim de autostrăzi în România şi a făcut referire directă la autostrada Sibiu-Piteşti.
Există în acest moment o concurenţă directă între fabrica Renault din România şi cea din Turcia, care ar putea prelua din producţia din România. Şi sindicaliştii trag un semnal de alarmă, îngrijoraţi cu privire la inconsecvenţa Guvernului şi a clasei politice pentru demararea construirii autostrăzii Piteşti - Sibiu.
Pe 16 aprilie la ora 13.00 este anunţat un mare miting la Mioveni.