Pentru locuitorii Capitalei, drumul național e singura soluție dacă vor să iasă din țară. Ei trebuie să se folosească de rețeaua de drumuri naționale până când intră în Banat. Aici sunt amăgiți cu puțin peste 40 de kilometri de autostradă, chiar dacă statul are, cel puţin pe hârtie, planuri pentru 90 de kilometri de șosea.
Mai precis, șoferii pot călători pe cei 10 kilometri ai Lotului 1 de pe tronsonul Lugoj-Timișoara și pe alți 30 de kilometri de pe tronsonul Timișoara-Arad. Odată ajunși la Arad, călătoria spre vamă continuă pe drumul național, chiar dacă există un șantier ca șoseaua rapidă să ducă până în vamă, doar că lucrările merg greu.
Un alt șantier ar trebui să fie pe Lotul 2 din porțiunea de autostradă Timișoara-Lugoj, doar că statul face de șase luni licitații pentru găsirea unui câștigător. Situația dramatică a autostrăzilor va fi dezbătută de șefii Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale chiar astăzi, la Lugoj.
Un alt subiect sensibil al discuțiilor va fi lipsa de fonduri pentru reparația capitală a drumurilor naționale măcinate de gropi.