Pe hârtie, şoseaua ar fi trebuit să aibă 13 kilometri şi jumătate şi să coste un miliard şi jumătate de euro.
„Autostrada suspendată practic nu mai există. A fost un slogan, ca să spun asa. Există un proiect intocmit din zona Colentina până în Virtuții. Un proiect bine pregătit, care e în faza de SF (studiu de fezabilitate). Din păcate, costurile sunt foarte mari”, a declarat arhitectul șef al Bucureștiului, Gheorghe Pătrașcu, la emisiunea „24 de minute”.
Întrebat dacă autostrada suspendată a fost un proiect SF (științifico-fantastic), arhitectul șef a râs și a confirmat acest aspect.
„Da. N-a fost niciodată, de fapt, suspendată. Şi acum e mai mult îngropată”, a spus Gheorghe Pătrașcu.
Autostrada suspendată, de fapt un proiect de modernizare a inelului median de circulaţie din zona de nord a Capitalei, ar fi trebuit să pornească de la intersecția șoselei Colentina cu calea ferată și să străbată orașul prin mai multe pasaje supraterane, dar și două tuneluri din zona Parcului Herăstrău, oprindu-se în zona Lacului Morii, la intersecția cu Șoseaua Virtuții.
Din acest punct, Primăria Capitalei intenționa să construiască un alt drum, ar fi legat autostrada suspendată de autostrada București-Pitești.