Autostrada Bucureşti - Ploieşti a fost proiectată pentru un trafic zilnic de 40.000 de maşini. În iulie 2012 a fost inaugurat tronsonul dintre şoselele de centură ale celor două oraşe. Adică 55,5 din cei 62 de kilometri ai autostrăzii. De atunci, mai puţin de 10.000 de autovehicule au circulat zilnic, în medie, pe aici. Nici măcar un sfert din traficul estimat iniţial.
Oamenii se plâng de legătura cu centrul oraşului. Sunt 14 kilometri până la Universitate, iar drumul poate fi parcurs în cel puţin jumătate de oră. Dacă şi primul tronson din A3 va fi terminat, jumătate din această distanţă ar fi parcursă pe autostradă.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus şi primarul general, Sorin Oprescu dau vina unul pe celălalt pentru tergiversarea lucrărilor.
„CNADNR va intensifica discuţiile cu Primăria Capitalei pentru că nu au plan de urbanism în acea zonă, astfel încât noi nu ştim... bucureştenii vor să le intre autostrada după blocul ală sau după celălalt,” spune ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
„E aprobat PUZ-ul de patru ani, de trei ani de zile, mai are puțin și expiră dacă nu începem.”, spune însă primarul Capitalei, Sorin Oprescu.
„De îndată ce ei ne spun pe unde, noi ne apucăm de lucru!”, susține Ioan Rus.
Deocamdată s-a lucrat doar pe jumătate din tronsonul de 6,5 kilometri. Dar drumul se opreşte în câmp. Pentru a doua jumătate nici măcar nu a fost reluată licitaţia.
Contractul pentru primii trei kilometri a fost reziliat în vara anului trecut. Aşa că A3 ar putea fi numită fără teama de a greşi „Autostrada care nu porneşte de nicăieri”.
Primarul general a promis că lucrările vor începe chiar în acest an.