De la Craiova la Piteşti sunt 120 de km. Dacă în Balş nu e aglomeraţie, poţi ajunge la destinaţie într-o oră şi jumătate. Dacă e, numai drumul de şase kilometri prin Balş poate dura mai bine de o oră.
„Se laudă toţi că o să facă centură în campaniile electorale şi atât, punct”, spune un șofer.
„Cei 6 kilometri pe care i-am parcurs de la intrarea către ieşirea oraşului Balş ne-au costat aproape 40 de minute”, relatează Sidonia Ghindeanu, reporter Digi24.
Construirea unei centuri a Balşului e strîns legată de construcţia autostrazii Craiova - Piteşti, din care este parte integrantă.
„Balş acuma există o discuţie, centura Balş se suprapune cu autostrada Craiova - Piteşti. Dacă se execută centura Balş, trebuie gândită astfel încât să înglobeze în ea la nivel de autostradă anumite profile pe anumite secţiuni”, spune Cătălin Homor, directorul CNADNR.
Fostul premier Victor Ponta anunţa anul trecut la Craiova că este o chestiune de zile până când va fi desemnat câştigătorul licitaţiei pentru autostrada Craiova-Piteşti.
„Domnul ministru Ioan Rus m-a asigurat că în maximum o lună primim de la Comisia Europeană și acordul final și atunci putem să anunțăm și câștigătorul”, spunea Victor Ponta în aprilie 2015.
În aceeaşi situaţie era, atunci, şi centura de sud a Bucureştiului. Peste câteva zile se împlineşte un an de la promisiuni. Ambele proiecte sunt în acelaşi stadiu: blocate.
„Au rămas agăţate pentru că nu au surse de finanţare. Sunt suspendate ambele proceduri de concesiune”, spune Cătălin Homor.
În discuţiile cu marii investitori din zonă, Guvernul le dă acestora dreptate.
„Am căzut de acord cu Guvernul României că este nevoie de infrastructură auto şi feroviară pentru a face faţă creşterii anticipate a volumului de componente şi vehicule către şi dinspre această fabrică”, spune Jim Farley, CEO Ford Europa.
„Cele doua mari uzine de la Craiova și de la Piteșsti cer dezvoltarea acestei infrastructuri de transport. Multe firme cer dezvoltarea infrastructurii de transport”, spune și George Moţăţăianu, reprezentant al Camerei de Comert Dolj.
Dar nu sunt bani. Abia după 2020 s-ar putea găsi fonduri pentru autostrada Craiova-Pitești. Costul estimat al proiectului este de aproximatitv 1,55 mld de euro.