În timp ce ministrul Dan Şova declara că italienii au cerut cu 70% mai mulţi bani ca să termine Autostrada Bucureşti - Ploieşti, constructorul italian se plânge de slaba finanţare a proiectului. Şi acum mai are de recuperat aproape cinci milioane de euro. Dar a învăţat să aibă răbdare. Şi anul trecut a avut de aşteptat aproape opt luni până a primit banii. Deşi contractul este reziliat se munceşte la podul de peste centură şi la cei aproape trei kilometri de şosea pe care italienii au apucat să-i asfalteze în zona Pipera.
„În cele trei luni, valoarea lucrărilor care se vor efecutua se ridica la 54 de milioane de lei”, spune Dan Şova, ministrul Transporturilor.
Lucrările se opresc înainte ca şoseua de mare viteză să întâlnească strada Popasului din Voluntari. După plecarea italienilor de pe şantier, acestea vor fi reluate de un nou drumar, care va trebui să construiască încă trei kilometri, două noduri rutiere, la intersecţia cu străzile Popasului şi Gherghiţei, şi un pasaj peste calea ferată Bucureşti - Constanţa.
„Trebuie să vedem cum se va face intrarea în Bucureşti, în Colentina, pentru că au proiectat autostrada Bucureşti – Ploieşti, dar nimeni nu a ţinut cont că ajungi din patru benzi, unde vii cu 130 de km/h, în două benzi, la stop. Se va face coada de patru kilometri pe autostradă. Poate trebuie făcut pasaj acolo”, spune Dan Şova.
Şeful de la Transporturi speră ca ultimii kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti să fie gata la sfârşitul anului viitor. Asta doar dacă va fi făcută urgent o nouă licitaţie pentru ca lucrările deja realizate să nu se degradeze. O astfel de situaţie s-a înregistrat în cazul primilor 22 de kilometri de autostrada Nădlac - Arad, unde şefii de la drumuri au avut nevoie de aproape un an pentru a găsi noii constructori după rezilierea contractului cu firma lui Nelu Iordache.
„A mai trecut o iarnă peste luctrările deja executate. Aşa că a trebuit să remediem mai mult din lucrare”, spune Cristian Becheru, directorul unei companii de construcţii.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti are 62 de kilometri, iar 56 dintre ei au fost inauguraţi în vara anului 2012.