Anunţarea câştigătorului licitaţiei pentru construcţia autostrăzii care va lega Craiova de Piteşti va fi amânată cu două luni, din motive birocratice, spune primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu.
„Proiectul de autostradă ar fi trebuit să se semneze în luna martie, însă s-a prelungit până în luna mai semnarea contractului de concesiune pentru că FMI a impus să se termine întâi toate procedurile pentru Comarnic-Brașov și abia atunci să se poată semna Craiova-Pitești. Ieri am primit asigurări de la domnul Șova că în luna mai va fi semnată”, a precizat Olguța Vasilescu.
Contactaţi de Digi24, ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, şi directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, au refuzat să dea detalii despre stadiul negocierilor pentru selectarea constructorului autostrăzii Craiova-Piteşti.
Acum trei luni, Dan Şova era sigur că îl vom cunoaşte până în martie: „Autostrada Pitești-Craiova se află în procedura de negociere competitivă și va avea un câștigător stabilit în luna februarie sau martie”.
Cinci consorţii internaţionale au depus oferte pentru construcţia autostrăzii Craiova - Piteşti, cu o valoare estimată de 1,7 miliarde de euro. Finanţarea va fi asigurată de constructor care, în schimb, va putea exploata şoseaua 26 de ani după finalizare. Odată încheiate lucrările, șoferii vor putea parcurge traseul Craiova-Piteşti în doar o oră, adică jumătate din durata actuală.
Autostrada este una dintre promisiunile făcute celor de la Ford. Reprezentanţii constructorului auto spun că au nevoie de o infrastructură adecvată, care să lege Craiova de coridoarele europene şi care să permită uzinei să producă şi să exporte la capacitate maximă. Realizarea tronsonului de autostradă ar putea cântări mult şi în decizia companiei americane de a muta din 2017 o parte din producţia Fiesta, celui mai vândut model Ford, la Craiova.