Autobuzele şi tramvaiele pierd timp în traficul din Bucureşti

Data publicării:
autobuz 168 ratb - ratb.ro
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Autobuzul 381 străbate Bucureştiul din zona de sud până în Piaţa Victoriei. Conform graficului oficial, şoferul trebuia să plece de la capăt de linie la ora 08.52. Călătoria începe însă, din start, cu stângul.

„Este ora 09 acum, cu o întârziere de opt minute. Dar, deja, dacă plec întârziat acum, cu siguranţă nu voi putea respecta acest grafic”, spune şoferul.

Tabelul de drum arată că cei 11 kilometri trebuie străbătuţi în exact 60 de minute. Însă imediat după plecare apar obstacolele. Primul - Piaţa Sudului, unde se lucrează la viitorul pasaj subteran. Deşi poliţiştii sunt în intersecţie, autobuzele nu au prioritate şi rămân blocate în ambuteiaj.

Pe sensul opus, efectele ambuteiajului sunt şi mai evidente.

Reporter: Unu, două, trei autobuze blocate.

Şofer: Ia, uitaţi! A, staţi că nu le-aţi mai văzut şi pe alea din faţă.

Reporter: Sunt două 313, unul lângă altul. Deci se ajunge chiar ca două autobuze să fie unul în spatele celuilalt.

Şofer: Da, da, da. Este posibil.

Scăpat din blocajul din zona de sud, autobuzul se împotmoleşte din nou la intrarea în Pasajul Unirii, în zona zero a Capitalei.

„Este 09:30. Cam la jumătatea traseului. Să vedem acum mai departe cât vom mai face. Pasajul sper să îl trecem în 10 minute”, comentează şoferul.

Şoferul nu reuşeşte să recupereze timpul pierdut aşa că ajunge peste ora stabilită la celălalt capăt de linie. Iar de acolo trebuie să ajungă din nou în sud.

O altfel de problemă au vatmanii. Şoferii folosesc linia de tramvai şi o blochează, în încercarea de a stat cât mai puţin la semafor.

Reporter: Aici, practic, ar trebui să treceţi, nu?

Vatman: Da. Ei au roşu la stânga. Se face coloană de maşini pe linie şi ne întârzie. La ora de vârf 32 de minute ar trebui şi facem 40, 50 chiar, depinde de trafic.

Şoferii riscă patru sau cinci puncte amendă şi să rămână o lună fără permis dacă depăşesc coloana de la semafor.

RATB susţine că singura soluţie pentru a respecta timpii de parcurs este crearea unor culoare speciale pentru mijloacele de transport în comun.

„Avem 28 de propuneri în acest sens, pe traseele unde întâmpinăm anumite probleme”, spune Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al RATB.

În prezent, în Bucureşti există doar două trasee cu benzi unice pentru transportul în comun.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Vin banii de la Mica Recalculare. Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...