„Suntem din nou în politica cu care ne-am obișnuit: vorbiți împotriva noastră, vă arestăm. Aș spune că ministerul lui Șova este al marilor controale, că altceva nu am auzit până acum decât mari controale, nici măcar finalizări de mari controale, deși ar putea să se uite pe ce i-a dat Curtea de Conturi și ar avea o imagine pe ce are de făcut în viitor”, a afirmat astăzi Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor în 2000 și 2010.
„Cert e că România pierde 4,7 miliarde de euro prin blocarea fondurilor europene”, a mai spus Boagiu.
Întrebată de câți bani va primi Bechtel, dacă contractul va fi reziliat, ea a răspuns:
„În momentul în care a fost renegociat totul, Bechtel a acceptat rezilierea a șase tronsoane și a acceptat să finalizeze un tronson făcut 94% și un altul 41%. Dacă revine la clauzele inițiale, și ar putea să o facă, ne vom întoarce la 25 de milioane pe kilometru și va trebui să îi plătească toate costurile pe care ei le-au avut. Noi le-am plătit datoriile, ei au renunțat la penalități, ceea ce îi îndreptățește să-și ceară înapoi și penalizările și toți banii înapoi care, pe un contract bine ticluit, recunosc, câștigau bani fără să facă absolut nimic.
E o estimare grosieră, dar probabil că depășim miliardul de euro, dacă ea ar fi acceptată, dar ar fi o prostie în acest moment, pentru că ai avea măcar un minimum de porțiune de autostradă terminată, respectiv cei 52 de kilometri de la Gilău la Nădășel, și ceilalți 64 de la Suplacu de Barcău la Borș, fără să mai plătești în continuare cu 25 de milioane, ci cu 6,9, respectiv 7,2 acolo unde avem podețe și viaducte”, a mai spus Anca Boagiu.
Citiți și POVESTEA BECHTEL, FĂRĂ SFÂRŞIT. Corpul de control al premierului va verifica acest contract