Iniţial, lucrările la autostrada Comarnic-Braşov ar fi trebuit să înceapă în aprilie. Termenul s-a amânat ulterior pentru iunie. Iar acum autorităţile se feresc să mai anunţe o nouă dată limită.
„Când avem toate agreement-urile de la bănci, mai-iunie cel târziu. Încercăm să fie mai sau iunie”, a spus Victor Ponta în 20 martie.
„Anul acesta începem Comarnic-Braşov, autostrada de care are nevoie România. Și cred că o să fiu alături de voi şi când o să o inaugurăm”, a spus Victor Ponta în 2 mai.
Guvernul vrea ca drumul să fie gata cel târziu în 2017. Va fi prima şosea de mare viteză pentru care se va aplica o taxă de circa 7 lei, plătită de fiecare şofer ceva trece pe acolo. Deocamdată însă - lucrările nici măcar nu au început, pentru că lipsesc banii necesari realizării celor 60 de kilometri de autostradă. Francezii de la Vinci împreună cu austriecii de la Strabag şi grecii de la Aktor ar avea nevoie de 1,8 miliarde de euro pentru a realiza acest drum rapid.
Amânarea termenelor de încheiere a lucrărilor este valabilă şi în cazul celorlalte autostrăzi care ar trebui realizate cu banii constructorilor.
Iulie - ultimul termen avansat de autorităţi pentru semnarea contractul de asfaltarea a celor 120 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Craiova şi Piteşti, s-a transformat în ceva mult mai vag: „anul acesta”. Explicabil, dacă ne gândim că în momentul de faţă Compania de Drumuri nu ştie dacă între cele două oraşe va fi realizată o autostradă sau un drum expres, aşa cum rezultă dintr-un document al Departamentului pentru Marile Proiecte.
În aceeaşi situaţie se află şi centura de sud a Bucureştiului. Realizarea celor 50 de kilometri este considerată vitală de către transportatori, care acum pierd timp şi bani circulând cu viteza melcului pe actuala şosea nemodernizată şi plină de gropi.
„Coloanele care se fac în fiecare zi duc la pierderea de către fiecare şofer a unei ore din timpul legal de 9 ore”, a declarat Ion Lixandru, transportator.
Valoarea investiţiei este estimată la aproape două miliarde de euro. Drumarul care se va încumeta să construiască din banii lui centura de sud a Bucureştiului va primi spre administrare şi autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa.