Cel puţin doi ani vor mai trece până când va fi inaugurat aeroportul, spun autorităţile. Este un proiect despre care s-a vorbit prima dată în 2006, când autorităţile au ales în primă fază un parteneriat public-privat în valoare de aproximativ 120 de milioane de euro. Criza din 2008 a făcut ca principalul investitor să se retragă, iar de atunci niciun investitor nu a mai avut curaj să finanţeze construcţia. Autorităţile locale s-au gândit să apeleze la un împrumut bancar, care însă n-a fost aprobat. În ultimii trei ani însă, construcţia aeroportului a făcut obiectul mai multor licitaţii, iar învingătoare a ieşit o companie din Braşov.
Constructorii trebuie să sape aproape un metru până să poată nivela terenul pentru viitoarea pistă a Aeroportului din Braşov. „Se execută doar pista de decolare- aterizare, care va avea o lungime de 2820 de metri, încadrată de bandă de pistă”, a spus Alexandru Bărbuceanu, şef proiect pistă aeroport
Doar pentru pistă, Consiliul Judeţean Braşov va cheltui peste 25 de milioane de euro.
Autorităţile locale estimează că primii călători ar putea păşi pe Aeroportul Ghimbav în 2015. Adică după nouă ani de la primul anunţ legat de proiectul aeroportului de la Braşov.
Viitorul turn de control al aeroportului va fi dotat de Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian. Până atunci însă, cea mai mare problemă o reprezintă fondurile pentru construirea terminalului, estimate la 30 de milioane de euro. Pentru obţinerea acestor bani, Consiliul Judeţean vrea să se asocieze cu Primăria Braşov, dar şi cu Guvernul României.