Anchetatorii spun că acest tahograf reprezintă un pas important în desfășurarea anchetei pentru că dispozitivul poate fi comparat cu cutia neagră a unui avion. Teoretic, tahograful a înregistrat viteza cu care circula autocarul în momentul în care s-a produs această tragedie.
Tot pe acest dispozitiv sunt stocate date legeta de șofer: care au fost timpii de odihnă și ce popasuri s-au făcut în timpul excursiei.
Singura problemă este că, susțin anchetatorii, tahograful este parțial distrus, pentru că se găsește în partea din față a autocarului.
În acest moment, sunt mai multe scenarii în ceea ce privește cauzele accidentului. Fie șoferul a adormit la volan, fie mergea cu viteză, sau în mijlocul șoselei s-ar fi aflat persoane, șoferul ar fi încercat să le ocolească.
Recuperarea datelor din tahograf ar putea dura și o săptămână, iar anchetatorii trebuie să fie foarte atenți, pentru că, orice pas greșit ar putea duce la ștergerea informațiilor de pe dispozitiv.