La ora 16.02, avionul pilotat de Adrian Iovan dispăruse deja de pe radarul Turnului de Control Oradea. Apăreau primele semne de întrebare.
Discuţie Turn de Control - ISU Oradea
EXE TWR ORADEA - Alo?
ISU - Turnul sunteţi?
EXE TWR ORADEA - Da, da.
ISU - Bună ziua, Generalul Bas, Sef ISU Crişana. Alo?
ISU - ... Ce puteţi să-mi spuneţi despre cursa asta cu sanitaru ăsta?
EXE TWR ORADEA - Momentan nimic. Ruta am înţeles că-l aude cu întrerupere, nu se aude cu noi, nu-i dăm frecvenţa şi nici pe radar nu-l vedem.
ISU - Şi nu ştim în ce zonă îi acuma?
EXE TWR ORADEA - Deci ultima oară a fost la vreo 60 de kilometri de intrare cu noi în zonă.
ISU - Asta ce înseamnă?
EXE TWR ORADEA - În exteriorul zonei, în sud est faţă de Oradea, deci teoretic ar trebui să-mi intre cam în 10-15 minute, ar trebui să fie cu mine în fonie, să încerce să mă contacteze.
ISU - Da' nu-i căzut?
EXE TWR ORADEA - Nu credem că-i căzut, noi credem că nu are aboslut nimic, din câte ştim noi e ok.
(Sursa: TVR)
Realitatea avea însă să-i contrazică. Avionul era deja prăbuşit. După cum se va afla ulterior, copilotul Răzvan Petrescu îşi anunţase tatăl de accident la ora 16 şi un minut.
APEL 16:04:36
EXE TWR ORADEA - Oradea, alo!
ISU - E căzut!
EXE TWR ORADEA - E căzut?
ISU - Am primit acum informaţia de la Inspectorul General, e căzut undeva între Câmpeni şi Abrud.
EXE TWR ORADEA - Am înţeles. Vai ce naşpa! Ok.
ISU - În judeţul Alba.
EXE TWR ORADEA -......
ISU - Să vedem dacă se impune procedural să vedem cu căutarea...
EXE TWR ORADEA – Ok!
(Sursa: TVR)
Este momentul în care autorităţile au intrat în alertă şi în care a început cursa contra cronometru pentru localizarea aeronavei. Primii salvatori au ajuns la locul prăbuşirii avionului după mai bine de şase ore.