Accidente în lanț. Cât de sigure sunt autostrăzile din România?
Data publicării:
Seria neagră de accidente din ultima vreme ridică noi semne de întrebare despre cât de sigure sunt şoselele de mare viteză din România. Suntem în pragul iernii şi autostrăzile care leagă Bucureştiul de ţară nu au contracte de deszăpezire. Mai mult, o parte din panourile de avertizare de pe autostrăzi nu funcţionează, la fel cum nu funcționează nici telefoanele de urgenţă sau camerele care monitorizează traficul.
În această dimineaţă au avut loc din nou accidente în serie pe Autostrada Soarelui. Din cauza poleiului, zeci de şoferi nu au mai putut păstra controlul volanului şi au derapat. Mai mulţi oameni au ajuns la spital dar, din fericire, nu au fost răniţi grav. Şoferii dau vina pe drumari care nu au dat cu antiderapant, iar drumarii dau vina pe meteorologi care nu i-au anunţat că e e pericol de polei. Meteorologii în schimb au o explicaţie: nu a fost polei, ci gheţuş.
În ultimele 10 zile au avut loc doar pe Autostrada Soarelui mai bine de 10 evenimente rutiere, fie simple tamponări, fie accidente serioase, tamponări în lant soldate cu victime. La kilometrul 13, unde a avut loc una dintre cele șase tamponări de astăzi, teoretic trebuia să existe un panou de avertizare. Practic, însă, panopul respectiv este în curtea poliției. Fibra optică a fost furată, iar multe dintre panourile amplasate pe A2 au fost demontate și depozitate.
Au fost tamponări şi pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, tot din cauza poleiului, dar şi pe autostrada Bucureşti-Piteşti. Compania de drumuri a proimit într-o singur zi opt amenzi în valoare totală de peste 30.000 de lei.
Carambolurile vin la mai puţin de două săptămâni după ce tot pe Autostrada Soarelui zeci de maşini s-au ciocnit, iar patru oameni au murit. Motivul a fost atunci ceaţa densă.