Poliția nu e poliție dacă n-ar avea girofar. Luminile colorate aprinse și sirena asurzitoare sunt cunoscute în toată lumea.
Dacă ești șofer și le vezi sau le auzi, tragi pe dreapta și lași autospeciala să accelereze, pentru că sigur s-a întâmplat ceva rău.
Polițiștii noștri își pierd, însă, din autoritate și din prioritate atunci când circulă cu una din cele peste 2.000 de mașini noi care nu au girofar.
„Aici facem referire strictă la formaţiunile de rutieră şi ordine publică. Acestea au nevoie de rampă, în mod special, pentru că trebuie să se deplaseze cu operativitate”, spune Dumitru Coarnă, reprezentant al sindicatului poliţiştilor.
Numai că în această situație, operativitatea va însemna respectarea regulilor de circulație și opritul la semafor sau la trecerile de pietoni. Sigur, ofițerii cu mașinile inscripționate pot să le ceară șoferilor să le facă loc în trafic prin semnale luminoase ori claxoane.
Potrivit unor surse, oamenii legii au început să-şi rezolve singuri problemele. Au plătit câte 100 de lei şi au cumpărat girofaruri chinezeşti, ca să-şi facă loc în aglomeraţie.
Poliția Româna susține ca ofițerii își pot face datoria și fără luminile de avertizare și că prioritatea a reprezentat-o înnoirea parcului auto, care avea probleme mari.
„În limita fondurilor aprobate, autovehiculele au fost aprobate pentru diminuarea deficitului de autovehicule existent la nivelul Poliţiei Române, ţinându-se cont de priorităţile operative raportate la starea parcului auto, iar dotarea cu sisteme avertizare ar fi redus cu 25% numărul de autoturisme achiziţionate”, se arată în comunicatul IGPR.
Asta ar înseamnă, însă, că trei girofaruri costa cât un Logan nou. Ministerul de Interne a plătit 57 de milioane de euro pentru aproximativ 4.500 de autospeciale.