Rezultatele Studiului Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013, desfăşurat în 34 de ţări, arată că între 26 şi 38% dintre cadrele didactice din ţările participante la această analiză îşi desfăşoară activitatea în unităţi de învăţământ în care directorii au raportat lipsa materialelor pedagogice, a computerelor sau programelor pentru computer utilizate în procesul de predare, a accesului la internet şi a materialelor pentru biblioteci.
Un procent similar cu al României privind materialele didactice din şcoli a fost înregistrat şi în Slovacia, aproximativ 75% dintre cadrele didactice desfăşurând activitatea în unităţi de învăţământ în care directorii au raportat un deficit în acest sens, scrie agenția Mediafax.
În ceea ce priveşte resursele de care dispune şcoala, raportul prezintă, comparativ cu media la nivel internaţional, proporţia de profesori care predau în şcoli în care directorii resimt lipsa diferitelor resurse necesare pentru a asigura un învăţământ de calitate. De remarcat că această proporţie este semnificativ mai ridicată decât media la nivel internaţional.
Procente semnificativ mai mici decât media la nivel internaţional se înregistrează în Danemarca, Finlanda, Islanda şi Polonia.
Lipsă de profesori calificați
Lipsa profesorilor calificaţi sau cu performanţe bune este de 58,1% în România, faţă de 38,4% media internaţională, iar lipsa profesorilor cu competenţe de predare pentru elevi cu nevoi speciale este de 56,1% în România, faţă de 48% media internaţională.
Ponderea materialelor didactice insuficiente sau necorespunzătoare este de 77,1% în România, faţă de 26,3% media internaţională. De asemenea, potrivit directorilor şcolilor din România cuprinse în studiu, ponderea resurselor de bibliotecă insuficiente sau necorespunzătoare este de 66,6%, faţă de 29,3% media internaţională.
Rezultatele studiului au mai indicat următoarele date: calculatoare insuficiente sau necorespunzătoare pentru procesul de învăţământ - 75,8% în România, faţă de 38,1% media internaţională; acces insuficient la internet - 64,1% în România, faţă de 29,9% media internaţională; software educaţional insuficient sau necorespunzător - 74,7% în România, faţă de 37,5% media internaţională.
Lipsa personalului auxiliar este de 65,4% în România, faţă de 46,9% media internaţională.