Sorin Cîmpeanu / Agerpres
„Din păcate, trebuie să recunosc faptul că în cele mai multe din situații, aceste școli sunt din mediul rural, unde sunt probleme cu abandonul școlar. Avizul de funcționare nu se obține în cele mai multe cazuri pe baza lipsei de apă curentă și canalizare, lucruri care nu țin de competența Ministerului Educației. În unele situații nu stau nici în puterea autorităților locale. Sunt școli care nu obțin avizul de funcționare pe baza unor criterii legale, cum ar fi volumul de aer dintr-o sală de clasă. Sunt școli vechi, care au plafonul jos. Acolo nu putem face nicio modificare pentru a obține avizul. Sunt școli istorice - Colegiul Mihai Viteazul și altele asemenea școli - care nu pot obține avizul de funcționare pentru că au distanță prea mică față de trotuar”, a spus ministrul Educației, potrivit Agerpres.
El a arătat că aceste reglementări sunt greu de respectat, subliniind că face efortul necesar pentru ca în cele 800 de clădiri în care sunt deja demarate lucrări de renovare și reabilitare în scopul obținerii avizelor de funcționare să se obțină aceste avize.
Potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu, o problemă serioasă este rata mare de abandon școlar, care ar putea determina inevitabil închiderea unor unități școlare, mai ales în mediul rural.