Absolvenții, dar și părinții lor s-au declarat nemulțumiți de notele mici acordate la limba română, deoarece consideră că poezia lui Ion Minulescu a fost un subiect mult prea greu.
Totodată aceștia susțin că baremul de corectare poate lăsa loc de interpretare atunci când se acordă punctajul. În cele mai multe județe aproape trei sferturi dintre contestații s-au înregistrat la notele de la Limba română. Mai puțini au fost cei care au reclamat notele primite la matematică. În total peste 20.000 de copii au fost nemulțumiți de rezultate și au cerut reevaluare tezei.
Dar, în foarte multe județe procentul de promovabilitate nu a crescut cu mai mult de 1% în urma recorectării tezelor.
Rezultatele obținute contează în proporție de 75% în calculul efectuat pentru a se stabili media finală necesară la admiterea la liceu. Restul de 25% revine mediei din anii de gimnaziu.
Contestații mai multe la Evaluarea Națională
Peste 2500 de elevi din Bucureşti au depus contestaţii la Evaluarea Naţională. Doar puţin peste 700 din acestea au fost, însă, admise. La şcoala numărul 56 din Capitală, părinţii au venit încă dinainte de prânz să afle rezultatele.
„A meritat pentru un punct”, a spus unul dintre părinți.
Dacă unii dintre elevi au reuşit să obţină notele mai mari, mulţi au fost însă dezamăgiţi.
„La română a rămas la fel”, a spus unul dintre elevi.
„Nu mai am nimic de zis! Sunt supernervos. Și-au bătut joc de noi. Cu corectarea mai ales. Baremul şi ăla varză. Au fost tipologii de corectări!”, a spus un alt elev.
În judeţul Timiş au fost depuse în total 440 de contestaţii. Doar 170 de note au fost modificate în urma recorectarii.
Media de la Evaluarea Naţională reprezintă 75% din nota de admitere la liceu, iar înscrierile vor avea loc în perioada 4-9 iulie.
Înainte de depunerea contestaţiilor, la nivel naţional, 70,8% dintre elevi obţinuseră medii peste 5.