La finalul clasei a II-a, mai puțin de jumătate dintre elevii din România știu să scrie un text pornind de la anumite întrebări, iar sub 60% scriu corect cuvintele și știu să folosească semnele de punctuație, scrie Edupedu, citând un raport publicat de Ministerul Educației privind Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2019.
Elevii de clasa a II-a sunt testați anual la Scris în limba română și în limba maternă, la Citit în limba română și în limba maternă și la Matematică.
Centrul Național de Evaluare și Examinare din subordinea Ministerului Educației a publicat pe 10 februarie 2020 rezultatele la nivel național ale Evaluării elevilor de clasa a II-a în 2019.
Astfel, la Scris, „elevii întâmpină mai multe dificultăți să redacteze un text pe baza unor întrebări decât să scrie un bilet de mulțumire. Astfel, în jur de 60% dintre elevii evaluați reușesc să scrie corect textul cerut”, potrivit raportului citat.
La Matematică, doar 75,06% dintre elevi reușesc să folosească corect numerele în calculele elementare la finalul clasei a II-a și, dintre aceștia, mai puțin de 69% reușesc să facă adunări-scăderi și doar 65% pot să efectueze înmulțiri și împărțiri la finalul clasei a II-a, operații prevăzute de curriculum.
Centrul Național de Evaluare și Examinare precizează că “testele administrate în cadrul EN II – 2019 au fost elaborate în conformitate cu programele școlare în vigoare” și “au avut un nivel mediu de dificultate”.
Articolul integral poate fi citit pe Edupedu.