Invitații lui Cosmin Prelipceanu, ai Sandei Nicola și ai lui Dan Suciu au fost Tova Ben Nun-Cherbis, directorul Complexului Educațional Lauder-Reut (București), Marcel Bartic, directorul Școlii Little London (București), Alina Bratu, Alina Bratu, coordonator Relaţii Publice la „Continental”, companie care are două clase de școală profesională la Colegiul Tehnic „Ferdinand I” din Timișoara, Ciprian Ghișa, Ciprian Ghişa, director adjunct la Transylvania College (Cluj-Napoca) și Iuliu Centea, pastorul Liceului penticostal Betel (Oradea).
Fiecare dintre cei cinci invitați a prezentat atuurile sistemului de învăţământ din unitățile a căror activitatea o coordonează.
„Școala noastră pune accent pe resurse umane foarte bune, care să poată să dea răspuns la performanță. Noi recrutăm cadrul didactic în mai multe etape. Cine intră la noi în școală rămâne mai mulți ani, Majoritatea sunt de 12-14 ani aici”, a spus Tova Ben Nun-Cherbis. Potrivit acesteia, educația în Complexului Educațional Lauder-Reut este bazată pe legătura părinte-școală-elev. La rândul lor, dascălii trebuie să vină la lucru cu plăcere, să aibă o atitudine pozitivă la clasă, a adăugat directorul Complexului.
„Școala Little London și-a propus să pregătească copiii cu un set de competențe cu care să se descurce în orice situație. Ne-am propus ca elevii noștri să facă față cu succes la testările naționale. Dar lucrurile nu se opresc aici. Îi așteaptă o viață întreagă în față. Elevii nostri vor lua cu succes testările naționale, dar se vor descurca și în situații în care vor lua decizii”, a afirmat Marcel Bartic.
„La prima generatie am avut un consultant din Germania, care a venit special pentru ca partea practică din curriculă sa fie facută cât mai bine”, explică Alina Bratu succesul claselor speciale de la Colegiul Tehnic „Ferdinand I” din Timișoara.
Ciprian Ghişa a vorbit, la rându său, despre importanța programului de studiu. „Începem la 1 septembrie și terminăm la 30 iunie, pe un calendar împărțit pe trei trimestre. Este un calendar mult mai apropiat de profilul pe care îl construim noi. Acest sistem pe trei trimestre se potrivește programului părinților și programului elevilor. Asigură posibilitatea unui efort de învățare constant”, a explicat Ciprian Ghișa.
Întrebat ce îi atrage pe elevi la Liceul penticostal Betel, pastorul Iuliu Centea a răspuns: „Atitudinea de respect, indiferent de starea socială, indiferent de religie, indiferent de nationalitate”. „Noi respectăm omul, respectăm valoarea umană”, a mai spus pastorul.