Printre candidaţi la titularizare a fost şi Petru Bodea, care de peste un deceniu, susţine anual examenul.
„În fiecare an am fost la titularizare pentru continuitate, pentru toate cele, am avut şi medii peste 8, nu am prins post”, spune Petru Bodea, candidat.
În Bihor, cele mai căutate posturi sunt cele de educator şi învăţător, respectiv cel de profesor de limba română. Cea mai puţin căutată e specializarea de educaţie tehnologică. Nici măcar dascălii cu zeci de ani de experienţă nu pot spera la un salariu mai mare de 2.200 de lei.
„Nu sunt foarte mari salariile, însă dacă îţi place ceea ce faci şi te motivează, faci cu drag şi poţi să mai faci şi altceva pe lângă meserie”, spune o candidată.
„Bineînţeles că nu merită atâta stres, mai ales că acum e vacanţa de vară, dar asta e. Trebuie. Nu avem alternativă dacă asta am urmat facultate, master, nu am pe alt domeniu, altă disciplină nu am cum să o schimb”, afirmă Ioana Vrabie, candidat.
„A câta oară când dau? A treia, a patra, a şasea. Cam aşa. A şasea oară. Eu am avut tot felul de note de la şapte, şase, cinci, am luat şi patru. Deci nu e nici o problemă”, spune o candidată.
„Obervăm tendinţa de a rămâne în sistem, număr tot mai mic de locuri chiar şi la limba română, nu mai spun matematică, fizică, chimie”, spune Camelia Gavrilă, inspectorul general al ISJ Iaşi.
Aproape 27.000 de tineri profesori din toată ţara încearcă să obţină un post de titular în învăţământ. La nivel naţional sunt disponibile 4.422 de posturi pe perioadă nedeterminată şi de zece ori mai multe pentru angajare pe perioadă determinată.