Performanţele şcolare ale copiilor sunt foarte importante pentru părinţii români, indiferent cât de mult sau de puţin se implică în obţinerea acestora.
„Este concurenţa foarte mare şi de aceea ar fi bine să se descurce în viaţă, să ştie cât mai multe limbi străine, să aibă cunoştinţe din cât mai multe domenii. Nu avem pretenţii să fie primul, dar nici ultimul din clasă nu ne-ar pica bine. E important să fie printre primii”, spune un părinte.
O mentalitate incorectă, spun psihologii, în cabinetele cărora ajung din ce în ce mai mulţi copii depăşiţi de pretenţiile părinţilor.
Carmen Elena Podar, psiholog: În momentul în care simt că sunt criticaţi devin vulnerabili şi dezvoltă anxietate. Anxietatea este primul pas, încet dar sigur, înspre depresie.
Cristina Balaban este unul dintre părinţii care au înţeles că pune prea multă presiune pe copilul său de 7 ani şi a apelat la specialişti care să o ajute să evite acest lucru.
Cristina Balaban, părinte: Înainte de şcoală totul mergea minunat, după începerea şcolii am început să creştem aşteptările de la el şi să punem uşor uşor presiune. Treptat, pe măsură ce timpul trecea, presiunea era tot mai mare iar reacţiile lui erau tot mai ostile aşa că am apelat la ajutorul specialiştilor. Și eu şi soţul meu am mers la cursuri de parenting.
Otilia Mantelers, expert în parenting: Cuvântul toxic în relaţia dintre părinte şi copil cam la orice vârstă dar la şcoală e şi mai mult e acel cuvânt TREBUIE. Eu le dau părinţilor instrumente foarte practice de cum să se conecteze cu copiii lor, instrumente care sunt jocul, timpul special, timpul unu la unu.
Aproape 20% dintre copiii români au tulburări psihologice. 500.000 dintre ei suferă de anxietate şi alţi 130.000, de depresie.