Cosmina Manea încearcă, Pentru al doilea an la rând, să prindă un post de titular la geografie la o catedră din Bucureşti, dar şi-a pierdut speranţa din cauza sistemului de învăţământ defect. Sunt puţine locuri de titulari din cauza numărului mic de elevi, iar unele locuri sunt ocupate de profesor, potrivit Mediafax.
Chiar dacă sunt salarii mici în sistemul de învăţământ, Cosmina Manea, dublă olimpică la geografie, încearcă, pentru al doilea an la rând, să obţină un post de titular la geografie, la o catedră din Bucureşti.
Anul trecut a obţinut 9,70 la examenul de titularizare, dar s-a ales doar cu un post de suplinitor.
În loc s-o încurajeze, sistemul nu face decât să-i pună piedici. Pe de o parte, sunt locuri puţine de titulari din cauza numărului de elevi care a scăzut drastic în ultimii ani, pe de altă parte, anumite locuri sunt ocupate de pensionari, care, conform metodologiei, pot cere prelungirea activităţii.
Sistem de învățământ defect
„Sunt foarte multe bucurii pe care nu le găsesc în altă parte decât în învăţământ. Problema e, de fapt, pe de o parte, la evalurea titularilor. Sunt foarte mulţi titulari care nu-şi fac treaba. Metodologia e făcută în aşa fel încât, dacă ai devenit titular, nu te mai poate scoate nimeni de pe post”, a spus Cosmina Manea.
„Sunt titulari care au plângeri, nu-şi fac treaba, dar rămân. Şi, în acelaşi timp, sunt pensionari care rămân până se hotărăsc ei să plece”, a mai declarat aceasta.
Aceleaşi probleme le-a semnat şi Irina Constantinescu, directorul Şcolii Gimnaziale „Matei Gr. Vlădeanu” din localitatea Cândeşti-Vale, judeţul Dâmboviţa.
„Populaţia şcolară a scăzut foarte mult şi, în acelaşi timp, există acest drept al colegilor care au ieşit deja la pensie, de a continua activitatea încă trei ani. Este vorba despre un sistem de secolul al 19-lea. Este un sistem greoi, care nu acceptă schimbările rapide din societate”, a spus aceasta.
Editor web: Liviu Cojan